Jak przygotować akcję promocyjną w WooCommerce

Jak przygotować akcję promocyjną w WooCommerce

Akcje promocyjne odbywają się w handlu internetowym przy naprawdę różnych okazjach. Mogą to być świeta, Black Friday czy chociażby Pierwszy Dzień Wiosny. Jeśli prowadzimy sklep WooCommerce, naturalnie sensowne jest rozpoczęcie kampanii promocyjnej w odpowiednim momencie. Chociaż można się zastanawiać, czy nieduży sklep jest w stanie konkurować z tuzami handlu, warto przemyśleć, co można zrobić, aby zwiększyć zyski.

1. Wybór odpowiedniego terminu kampanii sprzedażowej

Prowadzenie kampanii sprzedażowej to nie tylko kwestia obniżenia cen i ogłoszenia wyprzedaży w naszym sklepie. W grę wchodzi wiele innych czynników, z których jednym bardzo istotnym jest okres sprzedaży.

Na przykład okres świąteczny to dobry czas na rozpoczęcie kampanii sprzedażowej, ponieważ ludzie są bardziej skłonni do wydawania większych pieniędzy. Ale jednak nie wszystkie segmenty odbiorców są idealne do kierowania reklam w okresie świątecznym. Jeśli rozpoczniemy wyprzedaż sprzętu ogrodniczego, kiedy najlepszym czasem do jego użycia są miesiące wiosenne, nie przyniesie to planowaych zysków. Kluczową rolę odgrywa więc kategoria produktów wystawianych na sprzedaż.

Określmy wcześniej odpowiednią porę roku na przeprowadzenie kampanii sprzedażowej i odpowiednio zorganizujmy wówczas swoje zasoby. Zastanówmy się, jakie produkty mogą podlegać promocji i w jakich stawkach.

2. Strategia marketingowa – co warto wiedzieć

Określmy ruch przychodzący do sklepu – sprawdź w statystykach, jakie działania kierują użytkownika do zakupów. E-mail marketing? Reklamy w social mediach? Wyszukiwania organiczne w Google? System afiliacyjny? Zobaczmy, czy nie będziemy musieli zwiększyć kosztów, na któryś z tych segmentów. Zastanów się nad innymi formami przyciągnięcia odbiorców – może warto wkroczyć na bardziej niszowe internetowe społeczności – grupy czy fora.

Przygotujmy odpowiednio wcześniej elementy graficzne i treści. Często dobrze jest zlecić działania copywriterom i grafikom, aby otrzymane materiały miały odpowiednią jakość. W innym wypadku odbiorcy mogą posądzić nas o brak profesjonalizmu.

3. Policzmy rabat, czyli wychodzimy na plus

Dokładnie ustalmy kwotę rabatu i nie kierujmy się ślepo zasadą, że coś wygląda dobrze. Chociaż większość odbiorców to wzrokowcy, to nasz sklep ma wyjść na swoje. Akcja promocyjna ma przynosić zysk, a nie jedynie wyglądać atrakcyjnie. Porównajmy sprzedaż w danym segmencie z rokiem poprzednim, a jeżeli nie mamy takich danych, zróbmy research jakie ceny ma konkurencja. Ogólnie śledzenie firmy z podobnym asortymentem może nam wiele podpowiedzieć, chociaż nie wolno zapominać, że każdy sklep ma inne koszty prowadzenia działalności.

4. Przygotujmy narzędzia – zadbajmy o wtyczki do WooCommerce

Zależnie od tego, jaką akcję chcemy przeprowadzić, przygotujmy do niej odpowiednie narzędzia. Proste kupony rabatowe są bez problemu dostępne w WooCommerce, ale dla bardziej zaawansowanych działań będziemy (np. Smart Coupons). Dodatkowo istotne jest wcześniejsze zainstalowanie wybranych dodatków – raz, aby nauczyć się ich prawidłowej obsługi, dwa – sprawdzić czy nie wywołują żadnych konfliktów z innymi pluginami lub motywem.

Zastanówmy się, czy nie chcemy dodatkować zaoferować darmowej wysyłki – jeśli tak, to przećwiczmy jej prawidłowe ustawienia w naszym sklepie. Zastanówmy się, czy ma obejmować wszystkie formy dostawy oraz od jakiego poziomu kwotowego zakupów.

5. Przejrzyjmy sklep przed sprzedażą

Sprawdźmy, czy wszystkie elementy wyświetlają się prawidłowo. Czy uzupełniliśmy stany magazynowe, zdjęcia i opisy. Czy działają prawidłowo maile i systemy płatności, a wszelkie dodatki i sam WordPress jest aktualny. Możemy też odpowiednio wcześniej zlecić audyt techniczny naszej strony, aby wyłapać ewentualne błędy. Kiedy zacznie się kampania, nie będzie na to czasu.

Przygotowanie dobrej kampanii sprzedażowej zajmuje więcej niż kilka godzin, ale warto tego dokonać, aby faktycznie zyskać na działaniach promocyjnych. Chaotyczne wyprzedaże, niepoliczone zyski i przypadkowe rabaty, mogą odnieść skutek zupełnie inny od zamierzonego.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments