Kupony rabatowe w WooCommerce
Kupony rabatowe to bardzo przydatne narzędzie, które umożliwia nam ustawienie dla klientów różnorodnych zniżek. Klient może podać kod kuponu rabatowego w czasie składania zamówienia (w podsumowaniu zamówienia bądź koszyku). Aby skorzystać z kuponów rabatowych musimy je najpierw aktywować odznaczając w ustawieniach WooCommerce odpowiedni checkbox.
Możliwości kuponów rabatowych
Po włączeniu kuponów rabatowych, ich opcje znajdziemy w dziale Marketing → Kupony. Tworzymy tutaj pierwszy kupon.
Kod kuponu – nazwa, którą klient musi wpisać w pole kuponu, aby uzyskać rabat. Co istotne system rozróżnia małe i wielkie litery. Jeżeli chcemy mieć pewność, że klient na pewno skorzysta z obniżki możemy stworzyć dwa identyczne kupony, ale napisane małymi lub wielkimi literami. Na przykład: wiosna2021 WIOSNA2021 Możemy też automatycznie wygenerować kod kuponu, wciskając przycisk poniżej.
Opis – widoczny jest wyłącznie w panelu admina. Przy wielu kuponach pozwala szybko zindetyfikować czego on dotyczy. Opis nie jest widoczny dla klientów sklepu.
Następnie do wyboru mamy następujące opcje:
Typ rabatu – procentowy rabat, kwotowy rabat na koszyk, kwotowy rabat na produkt.
Wartość kuponu – czyli np. 20 w przypadku wyboru procentowego rabatu, oznacz zniżkę 20%.
Zezwól na darmową wysyłkę – zaznaczamy checkbox, jeśli chcemy, żeby klient korzystający z naszego kuponu miał również darmową wysyłkę. Co ważne, aby ta opcja zadziałała, musimy włączyć opcję kuponu umożliwiającego darmową wysyłkę. Znajdziemy to w dziale Wysyłka → Darmowa wysyłka → Darmowa wysyłka wymaga.
Data wygaśnięcia kuponu – ustawiamy tu koniec promocji. Kupon wygaśnie o północy ustawionego dnia.
Ograniczenia użytkowania kuponów WooCommerce
Oprócz tych standardowych opcji, w bocznym lewym panelu znajdziemy dodatkowe możliwości.
Ograniczenie użytkowania – możemy ustawić tutaj szczegółowe opcje naszego kuponu. M.in. kwotę minimalną i maksymalną zakupu, ograniczenie użycia kuponu z innymi kuponami, wykluczone z promocji produkty, ale także szczegółowy asortyment, którego dotyczy rabat.
Jeżeli zniżka dotyczy tylko określonych użytkowników, możemy wpisać ich adresy e-mail przypisane do konta w polu Dozwolne e-maile. Wykluczy to innych klientów z grona tych, którzy mogą skorzystać z promocji.
Ponadto możemy ustawić limity wykorzystania kuponów rabatowych. Możemy tutaj limitować użycie samego kuponu (ogółem) lub przez danego użytkownika.
Kupony w WooCommerce to niewątpliwie duże udogodnienie dla klientów. Możemy mieć ich nielimitowaną liczbę i dzięki temu swobodnie zarządzać wszelkimi promocjami.