Jak podejrzeć wygląd wpisu w Google

Jak podejrzeć wygląd wpisu w Google

Każdy wpis, który jest indeksowany w Google będzie się wyświetlał pod postacią wyniku wyszukiwania. Podobnie dzieje się z podstronami. Sprawdźmy to na przykładzie naszego blogu:

To, które wyniki zobaczymy i w jakiej kolejności zależy od wyszukiwarki Google. Oczywiście osoby zajmujące się na co dzień pozycjonowaniem, będą starały się, aby jak najlepiej dopasować pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania. Samodzielnie możemy jednak ustawić to, co w wyszukiwarce Google zostanie pokazane. Można to zrobić szybko dzięki bezpłatnej wtyczce Yoast.

Jak podejrzeć wygląd wpisu

Po zainstalowaniu i aktywowaniu Yoasta, poniżej wpisu zobaczymy okno Pogląd Google. To tutaj możemy ustawić opis meta, tytuł a nawet uproszczoną nazwę (tego ostatniego nie zalecamy zmieniać, lepiej zadbać o odpowiedni slug już wcześniej w oknie wpisu -> Bezpośrednik odnośnik).

okno ustawień Yoast

Wystarczy odpowiednio uzupełnić sekcje Tytuł SEO oraz Opis oraz opublikować wpis. Po zaindeksowaniu strony przez Google, zaczerpnie ona informacje do wyszukiwarki z powyższych ustawień.

Czy można aktualizować opisy?

Zawsze można aktualizować opisy i tytuły, pamiętając, że najlepiej wówczas skorzystać z ponownego załadowania strony do Google Search Console. Nie oznacza to jednak, że zmiany te będą widoczne w wyszukiwarce od razu. Czasami zmiany mogą potrwać nawet kilka miesięcy, więc dobrze od razu przemyśleć, jakie chcemy dodać opisy. Zawsze dobrze jest korzystać z możliwości, jakie daje nam darmowa wersja wtyczki Yoast, pamiętając jednak, że podgląd w Google nie jest wyznacznikiem dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania. Składa się na to zdecydowanie więcej elementów, w tym przede wszystkim informacje (content), jaki mamy w naszym wpisie czy podstronie.

Podgląd na urządzeniach mobilnych a wynik na komputerze

Dzięki możliwości przełączenia widoku, szybko możemy podejrzeć, jak opisy będą wyglądały na urządzeniach mobilnych, a jak na stacjonarnych komputerach. Domyślnie jest widoczny wynik na urządzeniach mobilnych – przełączamy go klikając odpowiednią opcję:

Analogicznie możemy korzystać z tych opcji dla strony głównej, podstron czy produktów w WooCommerce. Warto te opcje uzupełniać, aby być pewnym, że wygląd wyników wyszukiwania w Google jest taki, jak sobie życzymy.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments