Czym jest analiza SEO w Yoast SEO?

Czym jest analiza SEO w Yoast SEO?

Wiele osób błędnie zakłada, że wtyczka Yoast SEO służy do pozycjonowania strony. Jest to tak popularne stwierdzenie, że na naszym blogu znajdziecie cykl artykułów poświęconych temu pluginowi. Pamiętajmy, że Yoast chociaż przydatny, może najwyżej wspomóc w odpowiednim przygotowaniu opisów meta czy zdjęć, które mają się wyświetlać przy udostępnianiu naszych treści. Analiza SEO jest przydatnym narzędziem dla wyrobienia odpowiednich nawyków, natomiast w przypadku polskiej wersji językowej nie należy na tym narzędziu polegać. W poniższym tekście opiszemy dlaczego, czym jest też sama analiza i co przydatnego można z niej wyciągnąć.

Co zawiera analiza SEO?

Analiza SEO w Yoast SEO to narzędzie, które bierze pod lupę nasze teksty, aby w założeniu pomóc nam poprawić je tak, aby były jak najlepiej pozycjonowane przez wyszukiwarki. Analiza SEO, jako jedna z opcji wtyczki Yoast SEO zawiera sprawdzenie następujących elementów w treści wpisu lub podstrony:

  • wychodzących odnośników,
  • wewnętrznych odnośników,
  • długości frazy kluczowej,
  • atrybutów ALT w obrazkach,
  • długości meta opisu,
  • długości samego tekstu.

Ponieważ Yoast nie uzwględnia polskiej składni, wiele z tych wskazówek trzeba brać za ogólniki, a nie stosować 1:1. Pamiętajmy, że jeżeli w naszym WordPressie korzystamy z innego buildera np. Elementora, wtyczka może też nie wykryć wychodzących odnośników czy linkowania wewnętrznego. Jeżeli wiemy, że zastosowaliśmy te elementy, nie zwracamy już uwagi na ostrzeżenia Yoasta.

Poniżej przykładowa analiza, która wyświetla się pod tekstem:

czym jest analiza seo w yoast seo

Zwróćmy uwagę np. na synonimy – one praktycznie nie działają z polską wersją językową. Yoast zwyczajnie nie potrafi jeszcze prawidłowo zinterpretować naszych tekstów. A Google? Jego algorytm świetnie sobie poradzi ze wszelkimi odmianami oraz synonimami – bez obaw! Co więc należy zrobić? Najlepiej nabrać dystansu i przyjrzeć się tekstom całościowo. Wskazówka o długości całego tekstu może być dla nas ważna, czy także to, czy pamiętaliśmy o linkowaniu.

Kolor kółka Yoast SEO

Yoast SEO poprawność analizy pokazuje za pomocą kolorowych kółek – czerwone = do poprawy, pomarańczowe = dobrze, zielone = bardzo dobrze. I tutaj znowu – nie musimy patrzeć na to, jaki kolor nam się wyświetla. Ważny jest content i zastosowanie ogólnych zasad. Na pewno nie kolorowe kółeczka (zwłaszcza, że czasami, aby je osiągnąć należy napradę zmienić składnię tekstu na dość absurdalną). Także korzystając z Yoast SEO przed wszystkim kierujmy się zdrowym rozsądkiem. Czytajmy i sprawdzajmy dodawane przez nas teksty oraz zastanówmy się, jaką wartość niosą dla odbiorców.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments