Dodatkowe pola w podsumowaniu zamówienia w WooCommerce

Dodatkowe pola w podsumowaniu zamówienia w WooCommerce

Jeżeli korzystamy z WooCommerce, jako pluginu do stworzenia sklepu, często może okazać się, że niektóre opcje ma on niedostosowane do naszych potrzeb. Jednym z najczęstszych problemów jest brak wszystkich pól w podsumowaniu zamówienia, takich jak np. pole NIP w przypadku zakupu przez firmy itp.

W tym artykule pokażemy, jak za pomocą bezpłatnego pluginu, wygodnie dodać dodatkowe pola w podsumowaniu zamówienia w WooCommerce.

Checkout Field Editor (Checkout Manager) for WooCommerce

Checkout Field Editor autorstwa ThemeHigh to wtyczka, dzięki tórej wygodnie dodamy dodatkowe pola w podsumowaniu zamówienia w sklepie obsługiwanym przez WooCommerce. Nie potrzebujemy tutaj znajomości kodowania, wystarczy jasne sprecyzowanie, czego potrzebujemy.

Jak opisują twórcy – wtyczka WooCommerce Checkout Field Editor umożliwia dodanie 20 różnych typów niestandardowych pól w połączeniu z prostym i przyjaznym dla użytkownika interfejsem. Umożliwia także edycję domyślnych pól w WooCommerce, dodawanie nowych niestandardowych pól w trzech sekcjach (mianowicie Rozliczenia, Wysyłka i Dodatkowe), edycję, ukrywanie lub usuwanie pól domyślnych, zmianę etykiet, zmianę układu pól w podsumowaniu zamówienia, sprawdzanie poprawności pola czy dodanie niestandardowych klas CSS.

Wystarczy, że będziemy mieli dodany do WordPressa i wstępnie skonfigurowany sklep na WooCommerce, aby móc skorzystać z możliwości, jakie oferuje omawiana wtyczka.

Jak dodać dodatkowe pole za pomocą Checkout Field Editor

Pod zainstalowaniu i uruchomieniu pluginu, przechodzimy do jego ustawień, gdzie znajdziemy zakładki z 3 miejscami pól do edycji: rozliczeniowe, związane z dostawą i dodatkowe. Będą one wypełnione domyślnymi wartościami z WooCommerce (na poniższym przykładzie widzimy już dodane pole NIP – domyślnie nie będzie ono widoczne).

Na samym dole znajdziemy opcje umożliwiające dodanie nowego pola lub usunięcie / włączenie / wyłączenie pola już istniejącego.

Klikamy Add field (dodaj pole) i wówczas zobaczymy możliwość utworzenia nowego pola, wraz z określeniem jego typu, nazwy, tego czy jest wymagane etc.

Typ pola umożliwia określenie, jak to pole ma wyglądać – czy jest cyfra, pole tekstowe, czy może data lub checkbox etc.

Oto przykładowe pole dla numeru NIP – zwróćmy uwagę na konieczność unikalnego pola name (niewidoczne dla klienta) oraz wpisanie nazwy, która wyświetli się klientowi – Label. Zaznaczamy też, czy pole jest wymagane (required), czy ma wyświetlić się w mailu i wszczegółach zamówienia.

Następnie wystarczy zapisać i gotowe. Pole wyświetli się w podsumowaniu zamówienia:

Podobnie możemy dostosować np. sekcję wysyłki lub dodatkowych informacji. Jest to bardzo wygodne zwłaszcza, kiedy nasz sklep wymaga bardziej zaawansowanych rozwiązań i przekazania nam innych informacji od kupującego.

Dodatkowe pola w podsumowaniu zamówienia w WooCommerce zostały także zaprezentowane na poniższym filmie promocyjnym pluginu – polecamy zerknąć!

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments