Czym jest recykling treści?

Czym jest recykling treści?

Wszelkie treści, które są stale istotne i niezależne od czynników takich jak trendy, są klasyfikowane jako tzw. wiecznie zielone. Chociaż tego typu informacje nie generują ruchu tak szybko, jak artykuły tematyczne, na dłuższą metę pomagają budować grono odbiorców i generują cykliczny ruch. Szczegółowo pisaliśmy o tym w artykule Evergreen content. Dzisiaj omówimy, czym jest powiązany z nimi recykling treści.

Recykling treści – co to takiego

Recykling treści to przetwarzanie już istniejących artykułów na inne formy. Na przykład przekształcenie wpisu blogowego na landing page na WordPressie. Ale tak naprawdę zmian może być dużo więcej, zwłaszcza, jeśli uwzględnimy w naszym recyklingu social media:

  • możemy przekształcić fragmenty bloga we wpisy na Instagramie,
  • stworzyć na podstawie wpisów infografiki,
  • wykorzystać komentarze do napisania tekstu na blogu lub ankiety,
  • publikowanie grafik, jako obrazu podstron,
  • i wiele innych.

Korzyści z recyklingu treści

Recykling treści pozwala na wykorzystanie tych samych materiałów wielokrotnie, ale w odświeżonej formie. Dzięki temu zaoszczędzimy czas, ale także przedłużymy cykl życia pierwotnemu tekstowi. Dlaczego nie wykorzystać tego, co przynosi nam korzyść?

Do największych zalet recyklingu treści należą:

  • oszczędność czasu twórcy,
  • skierowanie nowych odbiorców do najbardziej wartościowych treści,
  • zachowanie aktywności na social mediach,
  • rozwój marki, dzięki stałemu monitorowaniu i ewentualnym zmianom contentu.

Pracując na wcześniej opublikowanych treściach, jesteśmy stale na bieżąco z danym tematem. Innymi słowy nie zapominamy o nich, a wręcz dążymy do ich aktualizacji i przemian.

Natomiast warto podkreślić, że w recyklingu treści musimy zachować odpowiedni umiar. Nie powinniśmy także kopiować wpisów 1:1, zmieniając jedynie ich format, ale rzeczywiście je „przetworzyć”. Takie treści zachęcą do lektury nie tylko nowych użytkowników, ale i przyciągną stałych odbiorców. W innym wypadku, może okazać się, że mamy przesyt informacjami na jeden temat. A to nie pomoże nam ani w dotarciu do nowego grona osób, ani w rozwinięciu swojej marki.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments