Atrybuty produktu w WooCommerce
Produkt w sklepie WooCommerce może być prosty lub z wariantami. W obu wypadkach może posiadać atrybuty, czyli cechy produktu. Jak będą one nazwane i jakie parametry będą zawierać, zależy wyłącznie od nas. Może to być waga, rozmiar, kolor, kształt i wiele innych. Słowem wszystko, co pozwoli nam lepiej opisać produkt. Opis w Kokpicie WordPressa brzmi: Atrybuty umożliwiają definiowanie dodatkowych danych produktu, takich jak rozmiar lub kolor. Możesz użyć tych atrybutów w pasku bocznym sklepu, tworząc filtr produktów.
Zarządzanie atrybutami
Atrybuty produktu są widoczne na karcie produktu, a na ich podstawie mogą być tworzone filtry oraz warianty. Atrybut możemy dodać wybierając Produkty → Atrybuty.
Uzupełniamy nazwę, która powinna być adekwatna do opcji np. kształt. Po dodaniu otrzymamy możliwość konfigurowania taksonomii, czyli po prostu wpisania odpowiednich wartości:
W praktyce może to wyglądać tak:
Przygotowane tak atrybuty możemy potem wykorzystać w swoim sklepie. Warto wcześniej posortować atrybuty metodą przeciągnij i upuść, dzięki czemu będą się wyświetlały później w oczekiwanej przez nas kolejności.
Należy pamiętać, że usunięcie atrybutu usunie go ze wszystkich produktów i wariantów, do których był dodany. Ponowne dodanie nie przywróci go do produktów. Ponadto w ustawieniach produktu możemy odhaczyć, które atrybuty mają być widoczne, więc mamy tu pełną elastyczność wyboru.
A czy Wy korzystacie z atrybutów w WooCommerce?