Usunięcie nieaktywnego konta klienta

Usunięcie nieaktywnego konta klienta

Nieaktywne konta klienta to często problem dla właścicieli sklepów on-line. Czy należy je usuwać, a jeżeli tak to po jakim czasie? WooCommerce umożliwia nam zautomatyzowanie tego procesu.

Czym jest nieaktywne konto klienta

WooCommerce za nieaktywne konta uważa takie, na które nie było logowania lub zamówień przez określony czas. Po tym, jak zostaną one usunięte, zamówienia zostaną skonwertowane na zamówienia gości. Zawsze musimy się zastanowić, czy chcemy usuwać nieaktywne konta, bo może okazać się, że klient będzie chciał skorzystać ponownie np. w przypadku sprzedaży kursów on-line na dłuższy okres czasu.

Jak zautomatyzować usuwanie nieaktywnych kont w WooCommerce

Aby usuwać automatycznie nieaktywne konta, wystarczy wejść w Ustawienia WooCommerce w zakładkę Konta i prywatność. Możemy w tej sekcji zdecydować, czy mamy zachować czy ustawić kasowanie kont – wybieramy tutaj odpowiedni okres czasu np. 2 lata.

W przypadku automatycznego usuwania kont klientów, warto o tym wspomnieć w regulaminie sklepu. Dzięki temu zaoszczędzimy czas przy ewentualnych pytaniach klientów, którzy będą musieli ponownie założyć konta.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments