Skrzynki mailowe w domenie – porady

Skrzynki mailowe w domenie – porady

Skrzynka pocztowa w ramach domeny to zawsze bardzo dobre rozwiązanie. Przede wszystkim zapewnia nazwę z końcówką własnego adresu www. Wygląda to bardziej profesjonalnie, ale również uniezależnia od zewnętrznych operatorów poczty. Skrzynki pocztowe w ramach domeny można podpiąć pod różnorodne programy pocztowe (np. Thunderbird) czy usługi pocztowe jak Gmail.

Jakie nazwy skrzynek wybrać?

Wybór nazw skrzynek pocztowych, zależy od profilu firmy. Niektóre firmy praktykują skrzynki imienne, najczęściej złożone z imienia oraz nazwiska pracownika. Wówczas email używany jest tak długo, jak zatrudniony jest dany pracownik. Innym rozwiązaniem są nazwy działów np. sekretariat czy marketing. Pozwala to na zachowanie dotychczasowego adresu pocztowego, nawet po zmianie na stanowisku pracy, ale jednocześnie pokazuje większą anonimowość.

Zakładając skrzynki pocztowe warto zachować umiar. Czy zawsze każdy będzie z nich korzystał? Czy koniecznie trzeba np. oddzielić biuro od kontaktu? Zmniejszenie ich liczby to najczęściej także oszczędność czasu. Zakładaj te, które na pewno wykorzystasz.

Aliasy pocztowe

Możesz skorzystać także z funkcji aliasu. Oznacza ona, że fizycznie istnieje tylko jedna główna skrzynka pocztowa, która zbiera pocztę przychodzącą na różne adresy e-mail. Tak samo wysyłka odbywa się w ramach wybrania odpowiedniej skrzynki. Dla przykładu docelową skrzynką jest kontakt@twojastrona.pl, a aliasy to biuro@twojastrona.pl i sekretariat@twojastrona.pl – zarówno maile z biura, jak i sekretariatu dostarczane są do skrzynki kontakt@twojastrona.pl Ogranicza to konieczność zarządzania i utrzymywania kilku skrzynek pocztowych. Aliasy w prosty sposób utworzysz w naszym panelu, w sekcji do zarządzania adresami mailowymi.

Catch-all

Catch-all to prosta funkcja umożliwiająca zebranie wszystkich możliwych maili, które wysłane mogą być na dowolny adres pocztowy w domenie. Oznacza to, że nawet w przypadku nieistniejącego adresu mailowego, popełnionej przez nadawcę literówki w nazwie adresu itp., poczta dojdzie do jednej, określonej skrzynki odbiorczej. Aby skorzystać z tej funkcji, wystarczy w naszym panelu klienta, w dziale poczta, podpiąć właściwy adres mailowy do formularza catch-all. Pamiętaj, że w przypadku korzystania z tej funkcji, należy się liczyć z dużą liczbą niechcianej korespondencji.

Jakim programem pocztowym odbierać e-maile?

Polecamy skonfigurowanie skrzynki pocztowej w niezależnym programie pocztowym lub niezależnej usłudze typu Gmail. Poradnik jak to zrobić, znajdziecie na naszej stronie. Konfiguracja nie jest skomplikowana, a umożliwi bezproblemowy odbiór i wysyłkę e-maili na dowolnym urządzeniu, także mobilnym. Jeśli kilka osób ma mieć dostęp do tego samego konta pocztowego, warto pamiętać, aby nie odbierać maili tylko lokalnie, bez pozostawiania ich kopii na serwerze.

Na zakończenie 

Należy zawsze pamiętać o bezpiecznym haśle dostępowym oraz niepodawaniu wszędzie adresu mailowego. Hasło najlepiej, aby było zdaniem (jest wówczas proste do zapamiętania), zawierało cyfry i duże litery. Jeśli na naszym koncie mailowym nagle pojawi się spam, zastanówmy się:

  • kto i kiedy miał do niego dostęp,
  • czy podawaliśmy adres np. agencjom marketingowym, sklepom,
  • firmom kurierskim (np. pojawiał się na paczkach) lub innym zewnętrznym podmiotom,
  • jak zabezpieczyliśmy nasz adres mailowy przy wykorzystaniu go we wtyczkach lub innych elementach WordPressa.

Ponieważ wiemy, że wypadki zdarzają się najlepszym, w przypadku nieopłacenia hostingu w JDM.PL, skrzynka pocztowa pozostaje aktywna przez 7 dni. Dzięki czemu zachowasz komunikację 

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments