Roundcube Webmail – oswój maila cz. 1

Roundcube Webmail – oswój maila cz. 1

Zapraszamy na cykl artykułów poświęconych Roundcube’owi. To internetowy klient poczty IMAP, wykorzystujący technologię Ajax. Pierwsza stabilna wersja Roundcube została ogłoszona ponad dekadę temu – na początku 2008 roku. Powszechnie używany, został zaprojektowany do działania na standardowych serwerach internetowych. Często pojawiają się pytania, jak można optymalnie wykorzystać jego funkcje. Postanowiliśmy wyjść im naprzeciw, tworząc kompleksowy przewodnik po zarządzaniu tym internetowym klientem poczty,

W tym artykule skupimy się na omówieniu zakładki Preferencje, aby w kolejnych przejść do bardziej zaawansowanych ustawień.

Mnogość funkcji, czyli omawiamy ustawienia

Oprócz standardowych skrótów po lewej stronie, które poprowadzą Cię do utworzenia nowego maila, skrzynek oraz listy kontaktów, najwięcej opcji podsuwają nam ustawienia.

Zakładka Preferencje

Interfejs użytkownika. Ustalić tu możesz język zarządzania, strefę czasową, format czasu i daty, ale również częstotliwość sprawdzania, czy są nowe wiadomości.

Widok skrzynki pocztowej. Ułatwia zarządzanie tym, co do niej trafia. Można zdecydować np. kiedy wiadomości są oznaczane jako przeczytane, czy chcesz widzieć rozwinięte wątki czy same tematy oraz ile wiadomości powinno się wyświetlić na jednej stronie.

Wyświetlanie wiadomości. Określisz tutaj preferencje dla pojedynczej wiadomości, takie jak np. to czy chcesz, aby były pobierane obrazki w jej treści (a jeśli tak, to od jakich nadawców) lub czy chcesz, aby otwierała się ona w nowym oknie. Możemy określić nawet zestaw znaków, jaki ma być używany przy wyświetlaniu, co jest pomocne, jeśli odbieramy korespondencję z określonych rejonów świata (np. otrzymujemy korespondencję pisaną cyrylicą).

Przykład dostępnych opcji poniżej:

Tworzenie wiadomości. Wszystko, co potrzebujesz, aby wygodnie napisać wiadomość, ustawisz w tym miejscu. Możesz określić m.in. wielkość i rodzaj fontu, pisanie odpowiedzi w nowym oknie.Możesz zaznaczyć,  co ile minut ma się odbywać autozapis (wygodne w przypadku np. zerwania połączenia z siecią) albo czy cytowany tekst ma być poniżej czy powyżej odpowiedzi. Tu określisz także, czy i kiedy dodajesz podpis. Dodatkową funkcją jest opcja sprawdzania pisowni, która może pomóc wyeliminować podstawowe błędy.

Kontakty. Chcesz wygodnie poukładać książkę adresową? W Roundcubie to możliwe. Ustawisz tutaj domyślną listę kontaktów, ale również sposób ich wyświetlania (patrz screen poniżej). Oprócz tego możesz zaniechać pokazywania alternatywnych adresów email przy autouzupełnianiu, co uchroni Cię przed pomyłką.

 

Foldery specjalne. W części Foldery specjalne można zdefiniować, gdzie mają być umieszczane e-maile uważane za spam, kopie robocze czy wysłane.

Ustawienia serwera. W tym miejscu można skonfigurować opcje związane z zarządzaniem emailami z poziomu serwera. Na przykład można określić, aby wiadomości wpadające do spamu, były od razu usuwane lub wręcz odwrotnie – wiadomości do usunięcia były oznaczane, ale bez ich fizycznego skasowania. Wszystko w Twoich rękach.

Ustawienie tych opcji to pierwszy krok, aby rozpocząć personalizację swojego Roundcube i wdrożyć się w zarządzanie jego licznymi możliwościami.

3
Komentarze

avatar
1 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
DariuszPaweł Recent comment authors
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Dariusz
Gość
Dariusz

Witam,
Jak ustawić filtr wiadomoci, aby maile od danego klienta (odbiorcy) wpadały do utworzonego dla niego folderu.

Paweł
Admin
Paweł

Tworząc filtr wybieramy „Od” i wpisujemy maila od kogo wiadomości mają być brane pod uwagę i jako akcje wybieramy „Przenieś wiadomość do” i wybieramy utworzony katalog

Dariusz
Gość
Dariusz

Dokładnie tak uczyniłem i się zdziwiłem, że nadal wiadomość wpada do Odebranych, a nie do odpowiedniego folderu…