Kupony rabatowe w WooCommerce

Kupony rabatowe w WooCommerce

Kupony rabatowe to bardzo przydatne narzędzie, które umożliwia nam ustawienie dla klientów różnorodnych zniżek. Klient może podać kod kuponu rabatowego w czasie składania zamówienia (w podsumowaniu zamówienia bądź koszyku). Aby skorzystać z kuponów rabatowych musimy je najpierw aktywować odznaczając w ustawieniach WooCommerce odpowiedni checkbox.

Możliwości kuponów rabatowych

Po włączeniu kuponów rabatowych, ich opcje znajdziemy w dziale Marketing Kupony. Tworzymy tutaj pierwszy kupon.

Kod kuponu – nazwa, którą klient musi wpisać w pole kuponu, aby uzyskać rabat. Co istotne system rozróżnia małe i wielkie litery. Jeżeli chcemy mieć pewność, że klient na pewno skorzysta z obniżki możemy stworzyć dwa identyczne kupony, ale napisane małymi lub wielkimi literami. Na przykład: wiosna2021 WIOSNA2021 Możemy też automatycznie wygenerować kod kuponu, wciskając przycisk poniżej.

Opis – widoczny jest wyłącznie w panelu admina. Przy wielu kuponach pozwala szybko zindetyfikować czego on dotyczy. Opis nie jest widoczny dla klientów sklepu.

Następnie do wyboru mamy następujące opcje:

Typ rabatu – procentowy rabat, kwotowy rabat na koszyk, kwotowy rabat na produkt.

Wartość kuponu – czyli np. 20 w przypadku wyboru procentowego rabatu, oznacz zniżkę 20%.
Zezwól na darmową wysyłkę – zaznaczamy checkbox, jeśli chcemy, żeby klient korzystający z naszego kuponu miał również darmową wysyłkę. Co ważne, aby ta opcja zadziałała, musimy włączyć opcję kuponu umożliwiającego darmową wysyłkę. Znajdziemy to w dziale WysyłkaDarmowa wysyłkaDarmowa wysyłka wymaga.

Data wygaśnięcia kuponu – ustawiamy tu koniec promocji. Kupon wygaśnie o północy ustawionego dnia.

Ograniczenia użytkowania kuponów WooCommerce

Oprócz tych standardowych opcji, w bocznym lewym panelu znajdziemy dodatkowe możliwości.

Ograniczenie użytkowania – możemy ustawić tutaj szczegółowe opcje naszego kuponu. M.in. kwotę minimalną i maksymalną zakupu, ograniczenie użycia kuponu z innymi kuponami, wykluczone z promocji produkty, ale także szczegółowy asortyment, którego dotyczy rabat.

Jeżeli zniżka dotyczy tylko określonych użytkowników, możemy wpisać ich adresy e-mail przypisane do konta w polu Dozwolne e-maile. Wykluczy to innych klientów z grona tych, którzy mogą skorzystać z promocji.

Ponadto możemy ustawić limity wykorzystania kuponów rabatowych. Możemy tutaj limitować użycie samego kuponu (ogółem) lub przez danego użytkownika.

Kupony w WooCommerce to niewątpliwie duże udogodnienie dla klientów. Możemy mieć ich nielimitowaną liczbę i dzięki temu swobodnie zarządzać wszelkimi promocjami.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments