Jak zmienić schemat kolorów administratora w WordPressie

Zmiana schematu kolorów administratora WordPressa pozwala stworzyć niestandardowy pulpit nawigacyjny dla administratora, ale i całego zespołu. Kolorystykę można dopasować do kolorów marki, danego projektu lub po prostu własnych preferencji. Nie potrzeba do tego żadnej wtyczki – zmieniamy wszystko z pozycji kokpitu WordPressa.
Po co zmieniać schemat kolorów administratora w WordPressie?
Od razu odpowiemy – nie trzeba. Można to zrobić dla swoich preferencji, niektórzy lubią dostosować profil pod kolory oddawanego projektu itp. Umówmy się – to wszystko zależy od własnych upodobań. Czasami także chcemy, aby po logowaniu do witryny dla jej członków kokpit robił spójne wrażenie np. w przypadku sklepu czy platformy kursowej.
Jak zmienić schemat kolorów?
Aby zmienić schemat kolorów administratora, po prostu logujemyu się do pulpitu administratora WordPress, a następnie przechodzimy do sekcji do Użytkownicy -> Profil. Następnie wybieramy odpowiedni schemat kolorów w części Zestaw kolorów panelu administracyjnego.
Aby zatwierdzić wybrany schemat wystarczy kliknąć Zaktualizuj profil.
Zmiana schematu kolorów dla innych użytkowników
Aby to zrobić, przejdźmy do sekcji Użytkownicy -> Wszyscy użytkownicy, a następnie najedźmy na użytkownika i kliknijmy przycisk „Edytuj”. Następnie wykonujemy ten sam proces, co powyżej, aby zmienić schemat kolorów administratora dla tego użytkownika. Po zakończeniu klikamy przycisk „Aktualizuj profil” u dołu strony. Gotowe.
Zmiana kolorów panelu administracyjnego nie jest obowiązkowa. Wiele osób zarządzających WordPressami jest przyzwyczajona do podstawowego schematu kolorów i nie ma w tym nic złego. Jednak, jeżeli z jakichś przyczyn chcemy go zmienić – zawsze możemy poeksperymentować.