Jak ustawić automatyczną odpowiedź w formularzu kontaktowym

Jak ustawić automatyczną odpowiedź w formularzu kontaktowym

Formularze kontaktowe to bardzo wygodna forma zapisu, która z czasem przybiera coraz bardziej rozbudowane możliwości. Korzystając z popularnych wtyczek jak np. Contact Form 7 możemy tworzyć bardzo zaawansowane rozwiązania np. obejmujące zapisy użytkowników na różne wydarzenia, przesyłanie plików itp.

Nie ma też większego problemu z utworzeniem respondera, który mailowo poinformuje nadawcę, że jego wiadomość została wysłana i przekaże informacje zwrotne np. o czasie odpowiedzi na zapytanie. Dziś pokażemy, jak ustawić taką wiadomość w formularzu stworzonym na podstawie pluginu Contact Form 7.

Stworzenie formularza w CF7

Po zainstalowaniu wtyczki i jej aktywacji, otrzymamy już pierwszy, gotowy do użycia formularz. Osadzamy go na naszej stronie za pomocą shortcodu.

Przed osadzeniem należy oczywiście sprawdzić, czy mamy prawidłowy adres e-mail odbiorcy wiadomości – domyślnie jest wpisany administrator strony i w większości wypadków należy to zmienić.

Ustawianie automatycznej odpowiedzi

W tej samej zakładce Formularze kontaktowe -> Adres e-mail musimy przejść niżej i odhaczyć pole Użyj emaila, tak aby wyświetliły się nam dodatkowe pola:

To one odpowiadają za to, co otrzyma osoba, która wysłała nam wiadomość przez formularz kontaktowy. Dlatego warto zwrócić uwagę zwłaszcza na pole Wiadomość. Tutaj umieszczamy wszystkie ważne informacje, które chcemy przekazać. Oto przykład:

Użycie autorespondera jest szybkie oraz wygodne. Dzięki niemu osoba jest pewna, że jej wiadomość do nas dotarła. Wpływa to zawsze dodatnio na relacje, zwłaszcza, kiedy formularza używamy do kontaktów z klientem.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments