Do czego służy wtyczka WPML
Wraz z ekspansją WordPressa, coraz częściej właściciele stron chcą mieć je wielojęzyczne. Aby umożliwić wyświetlanie treści na stronie w różnych językach powstało wiele wtyczek. Dziś przedstawimy jedną z najpopularniejszych, a jednocześnie zaopatrzoną w największą liczbę możliwości – plugin WPML.
Najważniejsze cechy WPML
Cena zależna od pakietu
Na wstępie należy zauważyć, że WPML nie ma bezpłatnej wersji. Każda jedna opcja jest płatna, dlatego jeżeli nie chcemy płacić za żadne rozszerzenia na naszej stronie, nie jest to rozwiązanie dla nas. Jednocześnie przestrzegamy przed pobieraniem pluginu z niesprawdzonych źródeł czy kupowanie na portalach aukcyjnych. Jedynie oficjalne źródło dystrybucji, gwarantuje nam bezpieczeństwo oraz zapewnia support.
Cena wtyczki zależy od jej wersji – do wyboru mamy podstawową Multilingual Blog (do prostych wizytówek, blogów), zaawansowaną Multilingual CMS (odpowiednią do sklepów) i dedykowaną dla agencji Multilingual Agency. Wszystkie w rocznym abonamencie.
Wsparcie dla WooCommerce
Szerokie spektrum możliwości WPML pozwala na swobodne tłumaczenie sklepów i budowanie w pełni funkcjonalnego wielojęzycznego systemu sprzedaży. Tłumaczyć możemy oczywiście także całe taksonomie oraz poszczególne etapy procesu zamówienia. Jest to bez wątpienia bardzo istotne narzędzia dla e-commerce, gdyż bez problemu przygotujemy w nim dowolną wersję językową dla naszego sklepu.
Różne sposoby tłumaczeń
Za dodatkową opłatą można zlecić tłumaczenia profesjonalistom. Z reguły jednak wystarczy możliwość dodania własnych tłumaczeń, zwłaszcza jeżeli jedną z wersji jest wersja polskojęzyczna. Ponadto WPML umożliwia tłumaczenie całych witryn przy użyciu kombinacji tłumaczenia automatycznego i weryfikacji ręcznej. Dzięki funkcji tłuumacz wszystko automatycznie nie musmy wysyłać żadnych swoich postów i stron do tłumaczenia. Zamiast tego WPML przetłumaczy je w tle za każdym razem, gdy publikujemy nową treść lub edytujemy istniejącą treść.
To tylko kilka z podstawowych informacji o WPML. Dla wielu osób zupełnie niepotrzebnym aspektem jest cena. Jeżeli chcemy stawiać na biznes międzynarodowy, warto skupić się na możliwościach, jakie daje strona lub sklep wielojęzyczyny.