Czym jest grupa docelowa i dlaczego jest ważna dla strony na WordPressie

Czym jest grupa docelowa i dlaczego jest ważna dla strony na WordPressie

Zastanawiacie się, jak znaleźć grupę docelową na swojego bloga lub sklepu internetowego? Ale w zasadzie dlaczego? To proste – jej określenie pozwala nam tworzyć lepsze treści, które rezonują z użytkownikami. Pomaga to uzyskać więcej konwersji i w konsekwencji sprzedaży.

W tym artykule pokażemy na przykładach, jak łatwo wybrać grupę docelową dla swojej strony na WordPressie, nawet jeśli dopiero raczkujemy w internetowym świecie.

Czym jest grupa docelowa

Grupa docelowa to grupa osób, do których właściciel strony internetowej chce dotrzeć ze swoimi produktami, usługami lub treściami. Co wyróżnia tę grupę? Najczęściej tworzą ją ludzie, którzy mają podobne zainteresowania, potrzeby, dane demograficzne lub inne cechy, które zwiększają znacząco prawdopodobieństwo zainteresowania ofertą.

Przy tworzeniu komunikatów na stronę internetową istotne jest, aby łączyły się one z docelowymi odbiorcami, tak aby zatrzymać ich na dłużej. Na przykład sklep z częściami do samochodów, ale i blog z moto-ciekawostkami będzie chciał trafić do osób zmotoryzowanych. Oczywiście tę grupę można dalej zawężać, zależnie od potrzeb.

Dlaczego wybór grupy docelowej jest tak ważny

Jeżeli treści i produkty będą bardziej wartościowe i odpowiednie dla odbiorców, będzie to prowadzić do większego zaangażowania użytkowników, wyższych konwersji i zwiększonej sprzedaży. Jeśli nie mamy produktów, które chcemy zaoferować, ale zależy nam na treściach wysokiej jakości, to dzięki określeniu grupy docelowej, w prostszy sposób przyjdzie nam zbudowanie społeczności.

Jakich narzędzi możemy użyć, aby zdobyć profil klienta

Aby zebrać dane o naszych użytkownikach możemy skorzystać z Google Analytics lub także zbierać dane poprzez np. zamieszczanie ankiet (możemy je stworzyć we wtyczce Contact Form 7).

Istotne jest, aby zadać sobie następujące pytania:

Cele – Co użytkownik chce osiągnąć?
Problemy – jakie przeszkody i wyzwania napotykają odbiorcy, aby osiągnąć wyżej wymienione cele?
Wartości i motywacje – Co motywuje ich do osiągania celów? Na przykład może to być rozwój osobisty lub biznesowy, wiara, przekonania, czy nawet styl życia.
Rozwiązania – w jaki sposób nasz produkt, usługi lub treść mogą im pomóc?

Odpowiadając na powyższe pytania będziemy mogli stworzyć treści odpowiednie dla naszych odbiorców. Oczywiście takie badania należy przeprowadzać cyklicznie, gdyż wraz np. z rozbudową asortymentu, poszerzaniem zakresu treści na blogu czy portalu, możemy oczekiwać, że profil ten będzie się zmieniał. Wtedy warto pochylić się nad nowymi osobami, jednakże nie zapominając o stałych klientach.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments